miercuri, 17 februarie 2016

Un pas în spate


Dacă în urmă cu 50 de ani toată lumea căuta să ajungă să lucreze şi să se stabilească în marile oraşe, eu vreau la ţară, vreau casă cu curte, vreau o grădină mică şi poate şi câteva păsări (recunosc că habar n-am ce implică să creşti legume şi cu atât mai puţin partea cu crescutul animalelor). Cu toate astea, simt nevoia să mă retrag, să nu fiu dependentă de telefon, tabletă, internet, serviciu, etc. Vreau acea linişte și relaxare care se găsesc doar la sat, vreau să traiec alături de oamenii pe care îi descria aşa de frumos Coşbuc în poeziile sale. Sper din tot sufletul să existe…
casa rustica romaneasca


1. Nu vreau vilă cu etaj şi acoperiş de tablă albastră, vreau o căsuţă rustică, albă, fără termopane din PVCşi tavan fals cum am văzut că e mai nou la modă prin mai toate satele. Visez la o căsuţă cum doar în fotografiile vechi mai vezi, albă (parcă proaspăt văruită), cu rame verzi la geamuri și muşcate roşii (bătrânii spun că florile astea îndepărtează spiritele rele). Brrrrr…

2. În dormitor cu siguranţă voi avea un dulap lemn antichizat cu două sertare albe precum şi un pat antichizat cu două sertare albe, de preferinţa din lemn masiv, pentru că doar lemnul îţi poate amplifica acea stare de natural, de căldură, de vechi şi confortabil (am nevoie de cât mai multe sertare, am multe “nimicuri ” de ascuns în ele).

3. În living îmi doresc setmasă si scaune antichizate alb, vreau să iau cina în fiecare seară alături de familie, iar în zilele de sărbătoare la masă să se adune prietenii buni. Renunţ la televizorul LCD şi spaţiul care l-ar fi ocupat o să-l amenajez cu poliţe din lemn pe care vor sta victorioase cărţile, multe cărţi, o lampă pe gaz (la curent nu renunţ) și alte obiecte dragi mie.

4. Bucătăria să aiba mobilă din lemn antichizat, dar trebuie să fie modern utilată, am nevoie de arajaz şi cuptor normal ( nu cred că m-aş descurca cu o soba pe lemne, am crescut la bloc şi în plus, am şi două mâini stângi). Singurul care va lipsi (şi de care m-am descotorosit de ceva vreme) va fi cuptorul cu microunde.

bucatarie vintage


5. Undeva, într-un colt voi avea si un birou cu aspect antichizat, poate chiar un scrin, pentru asta cu siguranţă va trebui să folosesc calculatorul şi să caut mobilă antichizata online scrin, scopul scuză mijloacele.
Încă nu ştiu cum îmi voi câștiga existenţa acolo, nu am găsit încă o soluțţe, dar caut în continuare…


 Sper că viaţa la ţara este aţa cum mi-o închipui eu. Poate ar trebui să încep cu vizite mai lungi şi să o cunosc real, aşa cum este ea de fapt, nu cum o ştiu eu din cărţi, cărţi poate prea vechi ca să mai reflecte adevărul de azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu