joi, 18 februarie 2016

Imaginaţia, “the final frontier”

“Star Trek: Space, the final frontier”, un film serial care făcea ca ziua de duminică să fie una aparte. Stăteam cuminte în faţa televizorului şi sorbeam fiecare cuvânt spus de Mironov, aşteptarea urma să fie răsplătită cu o nouă aventură, o nouă descoperire. Dacă în film spaţiul era ultima frontieră, în viaţa reală imaginaţia poate depăşi orice limită, este poate singura care, undeva, se întâlneşte cu infinitul.

mobila viitorului


Îmi închipuiam eu pe atunci că sertarele mobilei se vor închide singure şi fără zgomot, că voi avea spaţiu special conceput pentru recipiente (pe role!), că măsuţa de cafea se va transforma într-o masă de şase persoane? SF, aş fi spus! Nici nu vreau să mă gândesc în ce se va putea transforma scaunul pe care stau acum sau cum va arăta biroul meu peste zece ani…
Partea bună este că mobilierul devine multifuncţional şi ocupă tot mai puţin loc. Şi mai interesant este că am văzut din ce în ce mai multe piese de mobilă din lemn antichizat shabby chic, retro, vintage. Am găsit de curând un astfel de mic mobilier antichizat care poate fi atât scaun sau măsută de cafea cât şi cutie de depozitare, 3 în 1, ca ness-ul.

Stilul shabby chic este unul dulce şi romanţios cu parfum de femeie, plin de floricele şi culori pastel. Tot în această categorie intră şi piesele de mobilier antichizat pictat dacă desenul este cu floricele roz, bleu sau alte culori ivorii. Pentru că shabby înseamnă scorojit, vopseaua de bază nu trebuie întinsă uniform, ea trebuie să aibe patină, să pară veche, să arate ca mobila unei bunicuţe ce-şi împarte bătrâneţea cu câteva pisici. În ceea ce mă privește sloganul “less is more” mi se potriveşte şi nu mi-aş decora toată casa în acest stil. Aş putea să optez pentru un mobilier alb vintage antichizat şi pe alocuri să am câteva accente shabby shic. Numai gândul că toată casa mea va fi un pastel multicolor, cu pernute şi perdele înflorate face să mi se ridice părul în ceafă. E prea mult…

mobilier restaurat


O măsuţăde cafea antichizată rotundă poate deveni oricând un obiect potrivit curentului de mai sus dacă o vopsim albă. Aşezăm pe ea câteva accesorii precum o colivie sau un set de ceşcuţe înflorate sau o cutie cu floricele pastelate șş suntem în trend.
Trebuie să recunosc că am cunoştinţă despre câteva femei care şi-ar decora toată casa conform acestui curent uşor luxuriant, dar nu-mi închipui cum ar rezista un bărbat într-un astfel de decor. Nici nu vreau să mă gândesc că lenjeria patului ar putea fi albă cu bucheţele mici de flori roz şi accente de verde pal sau, mai rău, roz cu floricele bleu. Brrr… Cred că în astfel de situaţii s-au inventat concesiile. Dacă vreţi să vă convingeţi, căutaţi emisiunea în care Betsey Johnson, o cunoscută şi trăsnită creatoare de modă , îşi prezintă casa. Părerea mea este una neavizată desigur, şi chiar şi aşa, mie mi-a fost dificil să dau o formă cognitivă imaginilor, veţi vedea, vor fi edificatoare.


Ce ne aşteaptă peste câţiva ani? Ce preferinţe vom avea în materie de mobilier? Greu de spus, dar cu siguranţă imaginaţia de azi va fi realitatea de mâine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu